Nieuwe Praktijkgids

Ken je dat....? Je zit in de klas en ziet gedrag van een kind dat je niet goed kan duiden. Waar komt dit gedrag vandaan? En dan..wat moet ik ermee? Hoe kan ik er het beste mee omgaan? Met andere woorden: hoe kan ik dit kind helpen bij het stimuleren van zijn of haar communicatieve vaardigheden?

Regelmatig wordt mij de vraag gesteld of ik lijsten heb waarmee ambulante begeleiders op scholen kunnen ondersteunen. Alsof zoiets ingewikkelds als taalbegripsproblemen even met een lijst en een observatieformulier gezien en begeleid kunnen worden. Onderbouwing is echt nodig om de kern van de problemen goed aan het licht te brengen en over te gaan tot adequate actie.

In boekwinkels en bibliotheken staan theorieboeken, maar ik ben op zoek naar iets praktisch. Iets met checklists of zo.

Babs Kuiters en ik zijn zijn druk bezig de laatste hand te leggen aan onze Praktijkgids. Dus....volg de informatiekanalen!

Picture-Taker-eGMJzr